International
Psychologie
EUniWell - SEED FUNDING CALL
SFC3 Laureate ! - Cognitive challenges of the online vs in presence learning in Euniwell undergraduates: effects on attention and short term memory retention
PhD student
Context
A recent study at the University of Florence (Italy) found that undergraduates in Education and Psychology performed better in attention and retention measures during in presence than online class.
Objectives
The project aims to verify the results across different courses (e.g. STEM) and countries, in order to provide good practices to improve learning in EUniwell undergraduates.
We are looking for
We are looking for partners, who deal with lifelong learning and cognitive underpinnings of learning abilities, related to other Euniwell universities with whom we can collaborate in this project.
Contexte
Vous pouvez préciser quel est votre public, le niveau, le nombre d'intervenants, les espaces…
Objectifs visés
Vous pouvez indiquer vos intentions, les résultats d'apprentissage visés…
Démarche mise en œuvre
Vous pouvez décrire comment vous avez procédé…
Ressources mobilisées
Vous pouvez préciser ce qui, selon vous a facilité la mise en oeuvre…
Bilan et perspectives
Vous pouvez dire ce que vous avez pu observer et ce que vous pensez éventuellement modifier…
Porteurs de l'initiative
Ruffini Costanza
Pecini Chiara